Art Matters Festival: Paid opportunity: Art Matters seeks graphic designer



We’re hiring a Graphic designer to help put up a publication that will be part of our 2022 Programming

Deadline to apply: February 15th at 11:59PM

Français ci-dessous



ELIGIBILITY

- Candidates must possess a strong command of Adobe Photoshop, Illustrator, and InDesign.

-Candidate must be an undergraduate student from Concordia University, International students remain eligible.

- Candidates must be able to dedicate approximately 6 hrs/week from mid-February 2022-March 2022.

- Experience in the design of a publication is an asset

- Experience with web design is not required, but is considered an asset

- Experience or knowledge in critical design is an asset

COMPENSATION AND SUPPORT

- The graphic designer is paid a $300 honorarium.

DESCRIPTION

- The contract of this position extends from mid-February 2022 - March 2022.

- The graphic designer will develop aesthetic proposals for the festival art publication entailing proposals, palettes, and some design mockup

- The graphic designer will work hand in hand with the facilitator and the Outreach Coordinator

- The graphic designer will propose and design the publication to be ready to print on March 10th, with the assistance of an editorial team.

- The graphic designer will respect deadlines, communicate reliably, and participate in occasional group meetings with the festival team

HOW TO APPLY

Please attach the following documents in PDF format prior to midnight February 15th to an email application sent to submissions@artmattersfestival.org, addressed to Matthew Sanderson (Art Matters exhibitions coordinator). Subject line should state the position you’re applying to e.g. “Graphic Designer Application.”


1. COVER LETTER: approximately one-page outlining interest in respective position, experience and knowledge relevant to position, and any experience relevant to Art Matters. Please include whether you are available February 16th-19h for an interview.

2. CV: a CV outlining work experience

3. PREVIOUS WORK:

10-15 pages showcasing relevant work (e.g. publications, posters, typefaces, etc.)

All candidates, whether to be interviewed or not, will be contacted prior to February 20th after their applications have been reviewed by the festival coordinators.

  Art Matters recognizes and welcomes the unique contributions that individuals from marginalized and oppressed communities bring to our organization, and invites these individuals to apply. We encourage applicants to describe the unique contributions they, as individuals with diverse experiences, would bring to Art Matters in their cover letter. Please indicate clearly in your cover letter if you would like to be considered for Employment Equity.
Further questions: info@artmattersfestival.org


Nous embauchons un.e graphiste pour nous aider à créer une publication qui fera partie de notre programmation 2022.

Date limite pour postuler : le 15 février à 23 h 59

ADMISSIBILITÉ

- Les candidat.e.s doivent posséder une solide maîtrise d’Adobe Photoshop, d’Illustrator et d’InDesign.

-Le.a candidat.e doit être un.e étudiant.e de premier cycle de l’Université Concordia; les étudiant.e.s étranger.e.s demeurent admissibles.

- Les candidat.e.s doivent être en mesure de consacrer environ 6 heures par semaine de la mi-février 2022 à mars 2022.

- De l'expérience en conception d’une publication est un atout

- De l’expérience de la conception Web n’est pas requise, mais elle est considérée comme un atout.

- De l'expérience ou connaissance de la conception critique constituant un atout

COMPENSATION ET SOUTIEN

- Le.a graphiste reçoit des honoraires de 300 $.

DESCRIPTION

- Le contrat de ce poste s’étend de mi-février 2022 - mars 2022.

- Le graphiste élaborera des propositions esthétiques pour la publication artistique du festival comprenant des propositions, des palettes et quelques maquettes de conception.

- Le.a graphiste travaillera en collaboration avec la facilitatrice et la coordonnatrice de diffusion.

- Le.a graphiste proposera et concevra la publication qui sera prête à être imprimée le 10 mars, avec l’aide d’une équipe de rédaction.

- Le.a graphiste respectera les délais, communiquera de manière fiable et participera occasionnellement à des réunions de groupe avec l’équipe du festival

COMMENT PRÉSENTER LA DEMANDE

Veuillez joindre les documents suivants en format PDF avant le 15 février à minuit à un courriel envoyé à submissions@artmattersfestival.org, adressé à Matthew Sanderson (coordonnateur des expositions). La ligne d’objet doit indiquer le poste auquel vous postulez, p. ex., « Application de concepteur graphique ».


1. LETTRE DE PRÉSENTATION : environ une page décrivant l’intérêt pour le poste, l’expérience et les connaissances pertinentes au poste et toute expérience pertinente à Art Matters. Veuillez indiquer si vous êtes disponible du 16 au 19 février pour une entrevue.

2. CV : CV décrivant l’expérience de travail

3. TRAVAUX ANTÉRIEURS :

5 à 10 pages présentant des travaux pertinents (p. ex., publications, affiches, polices de caractères, etc.)

Tous les candidat.e.s, qu’ils soient interviewé.e.s ou non, seront contacté.e.s avant le 20 février après que leurs candidatures auront été examinées par les coordinateurs du festival.

Art Matters reconnaît et accueille favorablement les contributions uniques que des personnes issues de communautés marginalisées et opprimées apportent à notre organisation et invite ces personnes à poser leur candidature. Nous encourageons les candidat.e.s à décrire dans leur lettre de présentation les contributions uniques qu’il.e.lle.s apporteraient à Art Matters en tant que personnes ayant une expérience diversifiée. Veuillez indiquer clairement dans votre lettre de présentation si vous souhaitez être pris en considération pour l’équité en matière d’emploi.

Autres questions : info@artmattersfestival.org